Hvad er en Pivottabel?

excel

3 år siden |  0 comments  |  Bloggens blog

I dagens samfund bruger man jo som bekendt typisk computere til alt form for kommunikation og regnskabsføring. Selv i skolerne lærer man at betjene computere til at gøre disse ting. Der er naturligvis de klassiske skriveprogrammer, som er ret lige til, og hvor det mere eller mindre bare går ud på at skrive den tekst, som man skal have skrevet. Det har stort set alle prøvet og stort set alle vil have ret godt styr på det. Sagen er dog lidt en anden når det kommer til at lave regnskaber på computeren. Der vil man typisk benytte sig af programmet Excel. Dette program er faktisk rigtig brugbart og super smart, og kan gøre ens regnskaber meget mere overskuelige. Det kræver dog at man har styr på hvordan man skal arbejde i Excel, og det er der mange, som der ikke har lige så godt styr på som tilfældet er ved de klassiske skriveprogrammer. En af de smarte funktioner, som man kan finde i Excel, er pivottabel.

En pivottabel opsummere dine data for dig


En pivottabel er i korte træk en tabel som kan hjælpe dig med at skabe overblik over dine data. Der vil typisk være tale om en masse tal, som man gerne vil have skabt en form for overblik over. Det kan for rigtig mange mennesker virke meget uoverskueligt at skulle skabe en form for mening i sådan et regneark, men hvis man har fundet ud af at bruge en pivottabel, så vil man ikke længere have det problem. Alt ens data vil således blive opsummeret og analyseret. Man vil så få vist en oversigt, hvor det bliver præsenteret på en meget overskuelig måde. Man kan dermed få et overblik over en rigtig stor talrække på meget kort tid. Det er slet ikke svært, bare opret en pivottabel og kom i gang – det kræver blot at man ved hvordan man skal gøre, og det kan man nemt lære selv – og skal man bruge noget meget avanceret kan man kigge hos Excelkonsulent.dk og se hvad de kan tilbyde.

Det er nemt at lave en pivottabel


Når man gerne vil lave en pivottabel skal man blot trykke på den fane, som hedder Tabeller under Indsæt når man er inde i ens Excel. Der skal man så vælge Pivottabel. Man er derefter godt i gang med at oprette en. Dernæst skal man så sørge for at vælge de tal, som man gerne vil have gjort mere overskuelige. Når de er markeret skal man blot bekræfte, at man har markeret de rigtige tal. Tabellen vil derefter blive oprettet, og man vil få præsenteret de før så uoverskuelige mængder tal i en meget mere overskuelig form. Det er derfor en god ide at prøve sig af med en pivottabel, da det virkelig kan være med til at gøre ens regnskabsproblemer markant mindre.

Så næste gang du sidder og arbejder i Excel og ikke rigtig kan få den store mængde tal til at give mening, så husk at benytte dig af den ovenstående funktion. På den måde vil en masse data ikke længere føles som en masse data, men i stedet som nogle enkelte tal, der på en kort og præcis måde fortæller dig det, som du rent faktisk gerne vil vide.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Den store guide til Roulette systemet

Gåden bag rouletten. Roulette systemer er måder at spille roulette på, så du vinder flest penge muligt. Mange har prøvet at forudse hvordan roulettespil forløber og hvad resultatet i sidste ende bliver – matematikere og statistikkere har prøvet at fi...

Read More...

Umbraco CMS-udvikling

Umbraco er et populært open-source CMS, der er blevet udviklet af .Net. De har i alt 125.000 produktionshjemmesider, hvilket gør dem meget velansete. Hos 1902 kan de tilbyde nogen forskellige ting såsom at udarbejde grafisk design af din umbraco løsn...

Read More...